Un altre de les demandes inicials que em van fer des de l'escola en iniciar les pràctiques, va ser la d'atendre a un noi amb dificultats lecto-escriptores.
Us faig una breu caracterització del noi. En S. és un noi que cursa 3r. de l'ESO a Cintra. No fa gaire que va venir de Bangladesh. El seu domini verbal del castellà o el català és minso i té moltes. Aquest fet comporta tot un seguit de dificultats que afecten, bàsicament, a aspectes: de coneixement, afectius i relacionals, i d'atenció.
El tutor em va proporcionar material adaptat al S., amb tot un seguit de lectures curtes, amb preguntes de comprensió i vocabulari.
En un principi, el noi va presentar certa reticència a haver de sortir de l'aula ordinària amb mi, però té un caràcter afable i de seguida va acceptar l'ajuda. També haig de remarcar que està molt motivat per poder llegir correctament i poder fer-lo davant dels companys, com un igual.
Vaig mirar d'estructurar la sessió: primera lectura en silenci, aclariment de dubtes de vocabulari, lectura compartida entre els dos i preguntes de comprensió. Per últim, fèiem les preguntes de la fitxa.
Les reflexions que faig, són:
- El noi s'adona que les lectures són per a infants. Miraré de trobar material més adient a la seva edat.
- Costa que llegeixi en silenci, que implica que tampoc mogui el llavis sense so. El procés de lectura és més ràpid si s'acostuma a llegir de forma totalment interna, així com millora la comprensió donat que el cervell pot dedicar més recursos a aquesta. Treballarem en aquest sentit.
- Té dèficits de vocabulari, fins i tot el més senzill, quan es declina. Per exemple, distingir un sufix diminutiu, trobar l'arrel de la paraula. Es pot mirar de fer exercicis en aquest sentit.
- Millorar els vincles amb mi.
Fins aviat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario