lunes, 23 de noviembre de 2015

Aprenentatge i Servei.

Hola,


Continuo avui amb la formació en Aprenentatge i Servei (APS)  que vam encetar fa uns dies i que ja vaig referir-me en una entrada anterior al blog


Només faré unes reflexions arran d'aquesta formació, tot relacionant-les amb la Concepció Constructivista de les Activitats d'Ensenyament i Aprenentatge, que podem veure a l'assignatura de Psicologia de la instrucció, sobre tot.


La primera idea és que, l'escola, està immersa en un territori concret, on desenvolupa les seves activitats i hi ha tot un seguit d'interrelacions. És a dir, està contextualitzada en un lloc, un moment i amb unes interaccions. L'APS intenta fer-nos mirar vers aquesta idea. O, com van resumir les formadores en una paraula que es desdobla en dos:


NOS - ALTRES


Són activitats que es realitzen en temps lectiu. Això implica que hi ha un seguit de rols, una relació entre aquestes persones, i amb els continguts curriculars. Ens remet, clarament, al triangle interactiu alumnes - professors - continguts. Aquestes activitats tindran, clarament, uns continguts curriculars a treballar

També van ressaltar que les activitats d'APS incrementen la responsabilitat i el compromís. Els professors, en un inici, han d'organitzar i seqüenciar molt bé les activitats que es desenvolupen i com es presenten, sempre mirant com s'organitzen, busques recursos, informacions, col·laboren. I han d'anar retirant-se: concepte de mediador i guia, bastiment.

Les activitats en l'APS sempre han d'estar pensades a partir dels interessos, necessitats, propòsits dels alumnes



No hay comentarios:

Publicar un comentario