lunes, 2 de noviembre de 2015

Impressions. Grup base i Educació física

Bona tarda,


En aquesta entrada, faré un petit recull de coses que m'han sorprès o que, per algun motiu, considero que són fets remarcables, a banda d'alguna reflexió inicial que he fet.
Comencem pel Grup base. De 9 a 9:30 h. del matí es fa una trobada amb tot l’alumnat de cada curs amb els tutors i els professors que hi són amb ells. Es fa un repàs del dia anterior, es pregunta per les absències i els motius d’aquestes. També es fa un petit recordatori del dia anterior i del que tenim pel davant. Es xerra de conflictes, preocupacions, coses que poden interessar, etc. És un espai d'acollida i revisió, així com d'acció tutorial contínua i diària, que s'ajusta a l'ideari de l'escola. Em sembla un espai d'acolliment proper que enforteix els lligams relacionals i afectius.   

Com ja vaig comentar, des del primer moment participo en les activitats educatives. Una d'elles és la que fa la tutora de 3r A, que s'encarrega de l'educació física a tots els cursos. Concretaré la intervenció amb els cursos de 1r i 2n de l'ESO, que aquest trimestre fan de forma conjunta aquesta disciplina. Aquesta activitat va ser el motiu d'una de les demandes que, com a alumne de pràctiques, em va proposar la cap d'estudis i la tutora de 3r.
La demanda concreta va ser l'observació de les relacions que estableixen els nois i les noies de 1r i 2n en aquesta activitat, de cara a millorar el clima relacional, degut a què la professora ha observat que es produeixen relacions que no ajuden a què puguin seguir correctament les diferents activitats i, fins i tot, donen pas a situacions conflictives, cosa que va esmerçar molta energia en redreçar la situació.  

Les primeres reflexions que vaig fer en les meves intervencions, són:
  • En aquest espai i aquest grup, amb les activitats que es fan, la professora pot delegar en algú (jo mateix) algunes coses (preparació del material, atendre als que es "perden", subdividir el grup, etc) per tal que pugui treballar els continguts i poder atendre als alumnes millor. Cal dir que, l'espai per les seves característiques, és molt gran, amb moltes fonts d'estímuls.
  • El grup treballa millor quan l'activitat està molt ben definida, en petit grup i es va introduint un nivell de dificultat més gran de forma molt dinàmica.
En les pròximes entrades, explicaré les experiències en l'atenció individual a un noi amb necessitats educatives específiques i la reunió d'equip.

No hay comentarios:

Publicar un comentario