miércoles, 2 de diciembre de 2015

Seguiment NEE

Faig un breu resum de seguiment dels nois amb necessitats educatives específiques i dels que ja he fet alguna entrada.




En Z.:
Degut a les seves dificultats en lectura, no veu la globalitat de la lectura i, per tant, hi ha una baixa comprensió. En canvi, si se li ajuda a repassar allò que ha llegit, el comprèn bé i pot fer els exercicis de comprensió i vocabulari. Crec que és una dificultat derivada de la poca pràctica lectora.
Sempre li costa venir amb mi, es fa el ronso, però acaba acceptant. Individualment, és força proper i és conscient de les relacions i els rols de cadascú, i els respecta. Encara que té estones en què intenta "colar-la" i és necessari estar a sobre d'ell perquè mantingui l'atenció. Procuro variar força l'activitat i no deixar-li passar els "despistes", a més mirar d'establir un cert vincle relacional i d'acceptació mútua.
Manté una assistència força irregular. Sovint, arriba tard o no ve. Això constitueix un entrebanc de cara al seguiment d'una línia constant i l'assoliment de competències (no només lectores)

En S.: pel que fa a la lectura, presenta unes dificultats molt semblants a les d'en Z. Potser necessita més ajuda a l'hora de realitzar els exercicis, però manca la pràctica lectora.
En algun moment he pogut observar, fora del suport individualitzat, que té algun problema relacional. Algun company o companya critica la seva manera de vestir i aparença. Tot i així, al seu grup classe, sembla que no hi ha problemes greus.
Vaig proposar-li que em portés alguna lectura (la que fos: un còmic, un conte, un llibre...) que li agradés. La meva idea és facilitar la pràctica lectora en base a la motivació per lectures que per a ell sigui atractiva, motivadora i significativa.

Una de les formacions d'equip que es fan a l'escola és l'ILEC, l'Impuls de la LEctura (veure referències bibliogràfiques). En aquesta formació ens van presenta els eixos de la competència lectora: Saber llegir - Llegir per a aprendre - Gust per llegir. Aquest últim és quan es crea l'hàbit de la lectura.
En aquesta formació es va parlar de la relació previ-nou, de la construcció de significat. I d'atribuir sentit a allò que és va llegint. D'aquí ve la meva intenció d'introduir lectures motivadores i significatives per a ells.
També es va parlar de la necessitat d'adquirir estratègies de control i supervisió d'allò que es llegeix, metacognitives. I, seguint la línia, la meva idea d'utilitzar estratègies, senzilles, de repàs d'allò que es llegeix (i s'escriu)

Referències bibliogràfiques
ILEC. Consultat el 2 de desembre de 2015 a
http://xtec.gencat.cat/ca/projectes/lectura/impulslectura/



No hay comentarios:

Publicar un comentario