domingo, 20 de diciembre de 2015

Conclusions

Hola,
En aquesta la meva última entrada, faig unes breus conclusions dels diferents apartats en els que he participat a l'Escola Cintra i que són conseqüència de les primeres demandes

Alumnes amb NEE

En Z. continua presentant una actitud amb pujades i baixades. Costa que es posi a treballar.
Existeix la possibilitat que presenti algun tipus de dislèxia que s'ha de comprovar. L'estudi de la dislèxia en aquest noi pot ser dificultosa per les grans dificultats en l'expressió, donat que la seva llengua mare no és cap de les cooficials a Catalunya. El noi va venir ja gran a Espanya i no sabem ben bé quina va ser la seva escolarització a Pakistan.


En S. té alguna dificultat visual, encara que li permet desenvolupar-se correctament. En aquest moment, però, sospitem que podria tenir també alguna disminució en l'audició. Resta també a l'espera d'un diagnòstic mèdic.

La demanda per part de l'escola continua essent la mateixa: atenció individualitzada en el desenvolupament de lectura.
Per la meva banda, si es confirmen les hipòtesi de dislèxia en un cas, o de dificultats auditives en l'altre, miraria de trobar material específic, variar la disposició respecte al noi (en el cas de'n S. perquè em vegi la cara i llavis), i proporcionar eines, instruments i estratègies d'accés al currículum als professors.


Clima relacional a educació física:


Segons la meva opinió en base a l'observació, un dels factors que possiblement no ajuda gaire a establir un clima relacional adient és el propi espai. És massa gran i el grup necessita que s'estigui a prop.
També cal tenir present que, possiblement, es necessiti que hi hagi un suport (un monitor/a, un voluntari/a) a la professora, sobre tot en tasques més secundàries de material, separació de grups, recollir als que es dispersen, etc.


Classes


Aquest punt ja el vaig valorar en la meva anterior entrada. La creació d'un context adient per a l'ensenyament i aprenentatge depèn dels factors alumnes - doncent - continguts. I, sobre tot, de temps, per a atendre als factors afectius, relacionals i motivacionals.


Reunions d'equip i de formació


Com ja vaig comentar, l'equip té un bon funcionament i sempre es miren tots els factors que estan involucrats en els diferents temes que tracten. El clima és de respecte, diàleg, i exposició d'idees argumentades. Sempre estan oberts a les aportacions dels altres professionals i integrants de l'equip.

Pel que fa a la formació, ja vaig dir que es fa al llarg de tot el curs. Especialment m'ha interessat l'Aprenentatge Servei: un projecte posat adreçat a la comunitat eductiva i més àmplia, on es treballen competències de forma transversal, a través d'uns continguts identificables i intencionals.

Personal

Com a objectius personals estarien:
- involucrar-me més en la dinàmica del centre;
- aportar opinions, recursos, eines a l'equip, i no només a les demandes;
- participar en les sessions de les aules de forma més autònoma i intencional;
- continuar amb les demandes, tot adequant els materials, estratègies, eines i recursos;
- conèixer altres serveis, professionals i recursos que formen part del procés educatiu dels alumnes.
- Evidentment, dur a terme la intervenció concreta del pràcticum.

Bé. Seguim el procés al Cintra.
Encaro el Pràcticum II amb motivació, i molts dubtes, clar.

Molta força a tots i a totes!!

1 comentario: